DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Seyahat Acentacılığı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MTOI 105
Güz
2
0
2
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, ögrencilerin, Seyahat Kavramı ve Seyahat Acentalarının Tarihçesi, Turizmde Dagıtım Sistemi ve Dagıtım Kanalları, Geleneksel Dağıtım Kanallarındaki Değişim, Seyahat Acentalarının Faaliyetleri, Seyahat Acentalarının Yönetimi ve Yönetim & Liderlik Becerilerinin Önemi, Tur Operatörü ve Tur Toptancıları, Turizm ve Ulaşım Arasındaki Bağlantı, Müşteri (Seyahat Eden) Beklentilerinin Evrimi, Sürdürülebilir Hareketlilik ve Turizm Açısından Sonuçları, Tur Planlaması ve Tur Yönetimi, Hizmet Pazarlama Yaklaşımı ve Sadakat Planlı Pazarlama, Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlar, Seyahat Acentaları ile İlgili Mevzuat ile ilgili bilgi ve becerileri edinmelerini amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Seyahat sektörünün gelişimini açıklayabilecektir.
  • Seyahat sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin organizasyonel yapıları açıklayabilecektir.
  • Seyahat işletmeleri ile diğer turizm işletmeleri arasındaki ilişkileri ve bu ilişkilerin önemini tanımlayabilecektir.
  • Paket turun özelliklerini açıklayabilecektir.
  • Seyahat ve turizm ile ilgili mesleki örgütleri sıralayabilecektir.
Ders Tanımı Seyahat Kavramı ve Seyahat Acentalarının Tarihçesi, Turizmde Dagıtım Sistemi ve Dagıtım Kanalları, Geleneksel Dağıtım Kanallarındaki Değişim, Seyahat Acentalarının Faaliyetleri, Seyahat Acentalarının Yönetimi ve Yönetim & Liderlik Becerilerinin Önemi, Tur Operatörü ve Tur Toptancıları, Turizm ve Ulaşım Arasındaki Bağlantı, Müşteri (Seyahat Eden) Beklentilerinin Evrimi, Sürdürülebilir Hareketlilik ve Turizm Açısından Sonuçları, Tur Planlaması ve Tur Yönetimi, Hizmet Pazarlama Yaklaşımı ve Sadakat Planlı Pazarlama, Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlar, Seyahat Acentaları ile İlgili Mevzuat ile ilgili tüm bilgileri kapsamaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, Sunum Konuların Dağılımı, Dünya’da ve Türkiye’de Turizmin Tarihsel Gelişimi Doç Dr. Mahmut Demir, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık. Bölüm 1
2 Seyahat Dağıtım Sistemleri Doç Dr. Mahmut Demir, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık. Bölüm 2
3 Seyahat Acentalarının Görevleri ve Hizmetleri ne Yönetimi Doç Dr. Mahmut Demir, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık. Bölüm 3
4 Seyahat Acentalarının Yasal Sorumlulukları ve Kuruluş Faaliyetleri Doç Dr. Mahmut Demir, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık. Bölüm 4
5 Seyahat Acentaları ile İlgili Organizasyonlar, Seyahat Acentalarının Rezervasyon ve Biletleme İşlemleri Doç Dr. Mahmut Demir, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık. Bölüm 5
6 Tur Operatörü ve Tur Toptancıları Sınıflandırması ve Ürün Geliştirme Süreci Doç Dr. Mahmut Demir, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık. Bölüm 6
7 Ara Sınav
8 Paket Tur Tasarımı ve Yönetimi Doç Dr. Mahmut Demir, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık. Bölüm 7
9 Paket Tur Tasarımı ve Yönetimi Doç Dr. Mahmut Demir, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık. Bölüm 7
10 Seyahat Acentalarında İnsan Kaynakları Yönetimi Doç Dr. Mahmut Demir, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık. Bölüm 8
11 Seyahat Acentalarında Gelir Yönetimi Doç Dr. Mahmut Demir, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık. Bölüm 9
12 Seyahat Acentalarında Etkinlik Yönetimi Doç Dr. Mahmut Demir, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık. Bölüm 10
13 Seyahat Acentaları ile Turizm İşletmeleri İlişkileri Doç Dr. Mahmut Demir, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık. Bölüm 11
14 Seyahat Acentalarında İnovasyon Yönetimi Doç Dr. Mahmut Demir, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık. Bölüm 12
15 Genel Değerlendirme Doç Dr. Mahmut Demir, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık.Doç Dr. Mahmut Demir, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Detay Yayıncılık. Bölüm 1-12
16 Final
Ders Kitabı Prof. Dr. Orhan İçöz “Seyahat Acentaları ve Tur Operatörlüğü Yönetimi” Turhan Kitabevi, Ankara 2006\\n\\nMetehan Peköz ve Şükrü Yarcan “Seyahat İşletmeleri” Boğaziçi Üniversitesi Yayın Evi, İstanbul 1997
Önerilen Okumalar/Materyaller http://www.pondiuni.edu.in/sites/default/files/travel-agency-op-mgt-260214.pdf (İngilizce Terimler ve İngilizce Terminoloji Açısından Kaynak Olarak Kullanılacak On-line Dokümandır)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
19
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
7
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
7
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
12
    Toplam
100

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm ve otel işletmeciliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.

X
2

Turizm alanında edindiği bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
3

Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.

X
4

Turizm sektöründe yer alan işletmelerin satış pazarlama stratejilerini geliştirir.

X
5

Ülke ekonomisi ile turizm ekonomisi arasındaki ilişkiyi yorumlar.

X
6

Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir.

X
7

İki yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
8

Mutfak hizmetleri ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olup, ikram ve servis usullerini uygular.

X
9

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını kullanır.

X
10

Edindiği bilgi ve becerileri toplam kalite yönetimi yaklaşımıyla değerlendirerek sürekli gelişimini sağlar.

X
11

Otel işletmesinde yer alan; önbüro, kat hizmetleri, yiyecek içecek ve insan kaynakları, muhasebe departmanlarının işleyişini kavrayarak stratejilerini uygular.

X
12

Toplantı, kongre, konferans, fuar organizasyonlarını planlar ve uygular.

X
13

Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin çalışma alanını kavrayarak biletleme, ürün geliştirme ve paket tur tasarlama görevlerini yerine getirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest